dimarts, 14 d’abril del 2009

L'hort

Ja fa anys que em voltava pel cap de fer un hort urbà, però amb la canalla petita, el pati era un espai per al joc. Ara que ja no juguen gaire, he posat fil a l'agulla i he construït una taula de cultiu.
Amb el temps que he tingut per madurar la idea he buscat força informació: m'he baixat el Manual de l'hort urbà, he passejat per diversos forums i he llegit molts blocs (visca la xarxa!), queda pendent aconseguir algun llibre. Per tant quan m'hi he posat ja tenia pensat més o menys que volia.
L'opció que m'ha agradat més per l'hort,
per espai, disseny i economia ha estat la d'aprofitar palets. Així doncs, un dijous (el dia dels trastos a Sants) vaig sortir a la recerca de palets o fustots que m'anessin bé.
I ara fa 10 dies vaig posar-me a desclavar, serrar, encolar, clavar,... fins obtenir una cosa prou sòlida i d'una mida adient per al que ha de servir. Ho vaig folrar amb un hule, que vaig foradar amb una agulla arreu i també li vaig fer uns talls. I ja tenia una taula de cultiu!! (que sembla un bressol). Per acabar la vaig omplir amb 6 sacs (de 20 l.) de substrat orgànic.
Després va arribar la fase de posar-hi verd. A prop de casa hi ha una botiga molt gran on tenen planter, que em va semblar que em permetria tenir la "collita" apunt abans (a l'agost no estic a Barcelona) que si sembrava. Vaig comprar 2 tomaqueres xeri, 3 "pesoleres", 3 maduixeres de bosc, 3 enciams, i 1 "alberginiera". Ho vaig plantar barrejat, per allò de la compatibilitat de cultius i amb les maduixeres al fons per que tinguessin una mica d'ombra. I vaig clavar 2 dents d'all pel mig.
A un raconet que em queda hi voldria posar una pebrotera i raves.