dilluns, 9 de maig del 2011

Maig

Al maig cada dia un raig, maig humit, fa el pagès ric, pluja de maig, collita segura... sabent això estic regant bastant, farem cas a la mare natura.
I també fent cas de la terra, vaig sembrar llavors de tomàquet a la tardor, i ara tinc una bonica tomaquera que ja té 20 tomàquets. Molt petits, massa, no se com conseguir que es facin més grans, potser menys? n'he tret, mínim una flor de cada branca, la més tardana. Aquesta temporada, enlloc de desullar totalment la tomaquera (curiós verb: desullar, treure els ulls, en aquest cas, els brots de la tomaquera), he deixat que un parell es desenvolupessin, i en canvi l'he escapçada per dalt, ja que l'any passat es va fer massa alta.
L'assignatura pendent, les maduixeres, els altres anys les vaig acabar treient perque ho agafaven tot, aquest any estan a un test apart, una està molt minsa, penso que tenen massa aigua, ara estic espaiant els regs,... vaig collir 3 maduixots, bastant grans i perfumats, i dolents com una mala cosa!!
La resta va fent, a bon ritme com toca, els espinacs atapetits a un test m'estan donant bon resultat per a fer amanides, els enciams i la ruca encara són petits, no vaig calcular prou bé el relleu.
Les cols han estat una bona descoberta, són fortes i es fan bé, potser miraré una altra classe, però de moment n'estic contenta.

2a quinzena: Maleïda mosca blanca, està fent malbé els enciams de planter, i les formigues s'emporten les llavors que sembro! He tapat els plançons més petits amb potets de vidre per evitar
que s'assequin amb el sol, i he fet neteja de les plantes que estaven molt lletges: les maduixeres, l'espígol, i un enciam.

CUINA
Començo la secció de pa i cuina, tot i que del pa ja n'he parlat una mica.
Vull recollir algunes fotos de menjars una mica diferents: perquè m'agradin molt, o per complicats, o per tradicionals... i alguna recepta molt, molt especial, no vull fer un receptari, d'aquests ja n'hi ha de fets, i molt bons.
Recepta pa pyrex
De moment, il.lustro un clàssic: coca de iogurt un berenar apte per tothom.
També es poden veure les barres de pa que he fet amb la recepta de pa pyrex, que ja he explicat. La crosta em queda més prima quan faig barres que al fer un sol pa, és curiós, no m'acaben d'agradar, queda més bé una sola peça.

1 comentari:

Ester (Picarona i el seu hortet) ha dit...

Hola!

Que avançat es veu el teu hort! Enhorabona!!!

Voldria contactar amb tu per comentar-te un tema, però no trobo el teu correu enlloc. Em podries escriure???

picaronablog (arroba) gmail.com

Gràcies!!!