divendres, 9 d’octubre del 2009

Setmana XXVII. Planter de tardor

Finalment no vaig fer la nova taula, en canvi pujaré una mica les parets d'aquest. De moment la vaig folrar amb plàstic gruixut i per evitar que l'aigua s'entolli vaig posar un llit de lava.
Vaig comprar planter a un poble, a un preu increïble, com a mínim per a mi, que només havia vists els preus de Barcelona on un enciam val 65 ct, en canvi els vaig veure a 10 ct!!!
Així que a principis de setembre, amb la taula reomplerta un altre cop, vaig posar 2 enciams i 1 altre de roure, 4 porros i 9 cebes, i un tros de patata grillada. I vaig fer planter de les llavors que tenia: enciam, julivert, raves, tomàquet i ruca.
Vaig decidir sembrar part de les llavors de tomàquet que tinc guardades per veure si feien, aprofitant que a l'hivern no plantaré tant i tindré més espai. Unes són de tomàquet de penjar del súper i les altres de tomàquet de pera. Ara ja fa gairebé un mes d'això i res de res, no surten. Però la setmana passada vaig sembrar llavors dels tomàquets del pagès al que compro la verdura i ja han brotat, també han brotat els raves i la rúcula, i avui 2 enciams!
Ja he trasplantat part d'això a la taula i part a la jardinera petita (raves i rúcula).
Seguint els consells de l'Ivanovitx, d'Hortulum, he vigilat una mica més les associacions de cultius, però amb tan poca varietat es fa difícil.
Avui he rebut unes llavors d'espinacs i pastanagues que vaig comprar per correu, les he sembrat directament. Tot i que amb els espinacs vull provar a fer-ho amb ampolles d'aigua.
Agrair a eNa de Huerto en un balcón de Barcelona, les llavors que m'ha enviat.