dilluns, 29 de juliol del 2013

JULIOL

He collit 2 patates! poca cosa, no se si en tornaré a plantar. 
ls enciams, arrencats tots, no se què els pica, perquè no veig les cuques però estan molt malament (mireu la foto del juny 2011), jo penso que és l'aranya vermella, que n'hi ha una mica a la tomaquera i a la carbassera. He comprar oli de Neem i he fet 3 ruixades, però no veig que desaparegui, a la carbassera n'hi ha força, tot i que no a nivell de veure les teranyines.
De moment un mal estiu, amb el fred tardà, la tomaquera tot just té 8 tomàquets i ben verds, la carbassera ara treu la primera flor femella, les cebes arrencades pel gat que es pensava que eren pilotes, cap enciam... i ja tanco per vacances dissabte, perdré els tomàquets i les carabasses!!!!

CUINA
La meva cosina Anna, em va fer arribar un pot de massa mare dolça i la recepta del Pa de Pessic de les Carmelites Descalces de Sevilla, figura que de la massa mare te n'han de quedar 3 pots que has de repartir, jo, amb això de les cadenes sóc força dolenta i me'ls he quedat tots! n'he fet vàries vegades, ja, canviant-ne els afegits: les anous i les ametlles, les panses, la taronja... però m'agrada perquè és molt gustosa i esponjosa, té gust més profund que el pa de pessic habitual.