dissabte, 8 de juny del 2013

JUNY

Semblava que estava tot encallat, i de fet fa un mes, ben bo, que no menjo res de l'hort, però ara començo a veure com avança: hi ha enciams força crescuts, altres mitjanets i alguns que tot just tenen 5 dits d'alçada, si tiren, hauré aconseguit una sembra escalonada.
Algunes cebes tenen les tiges seques, però crec que és per que s'han trencat, no perquè ja es puguin collir. Estic buscant més informació per saber quan estan a punt.
El Pere, un amic, m'ha donat un carbassera! això són paraules grosses... m'he decidit, també, a posar un parell d'escaroles.
És època de cuques: pugó, que elimino a mà; mosquetes i mosquitets i trips, i/o similars que enganyo amb la trampa cromàtica; aranya vermella, poca, per sort; i mosca blanca, que de moment no n'hi ha gaire, però no se si la trampa fa res.
Em desdic, que hi hagi poca aranya roja, n'hi ha molta! no n'he reconegut les conseqüències i ara m'he adonat que n'hi ha força. A ma elimino tota la que puc, i he tret un enciam que estava plagat, amb la farigola no se què fer, perquè és difícil saber si té massa calor, aranya vermella o una altra cosa.