dilluns, 23 de gener del 2012

GENER

Des de l'octubre no he escrit res, perquè poc hi ha per escriure: l'aparició d'una gateta de 4 mesos a casa el mes de novembre ha estat un seriós problema pel meu mini hort, gaudeix remenant la terra i escampant-la per tot arreu, arrossegant sense miraments qualsevol herbeta que hi hagi. Les bledes, l'api i les patateres s'han salvat perquè ja són grans i fortes, però del planter no queda res.
Continuo sembrant llavors de col en potets de iogurt, però no tiren, quan tot just fan 1 cm, es panseixen, tant és si ho faig a terra (com l'any passat i que no hi va haver cap problema), com en potets, no tiren, les últimes les he tingut a la cuina per donar-los més escalfor, i les treia al sol al migdia, però tampoc.
En vista del panorama vaig sembrar uns trossos de patata, que creix molt ràpid, ara ja fan 1 pam.
El nou habitant de la casa també m'ha obligat a canviar de lloc la taula, no ha perdut hores de sol, però li toca una mica més aviat.
Hi ha força pugó arreu, i aranya vermella a les bledes, però poques. Els trips són el més emprenyador perquè em fan malbé el romaní i el julivert. He tractat amb un producte químic, segurament molt dolent les plantes que no ens hem de menjar (margarides, ficus, ...) i amb sabó potàsic i sofre, segons les cuques, les plantes mengívoles.
Per il.lustrar: una bleda assoleiada.

CUINA
Mirant el blog de lamentafresca vaig trobar una escudella i carn d'olla, semblant a la que faig, tot sovint, encara que els ingredients, jo els vario depenent del que tinc al congelador, i de si vull o no que em quedi carn per fer croquetes.